« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
U finalu projekta „Ideja godine – novim tehnologijama do poslovnog uspjeha“ u organizaciji portala srednja.hr, Visoke škole za financije i pravo Effectus te Visokog učilišta Algebra, tim naše škole pod nazivom M&M's osvojio je 2.mjesto!
Pod imenom M&M's kriju se učenici 3.d razreda, Melisa Keranović, Samanta Mulić i Martin Purišić, koje vrijedno i uspješno vodi mentorica, profesorica Dolores Mihelić Malbašić. Svoju su ideju učenici razvili iz želje da pomognu slijepim i slabovidnim osobama, te su u skladu s aktualnim tehnološkim trendovima osmislili optički kod za označavanje proizvoda i mobilnu aplikaciju koja bi taj kod „čitala“. Uz pomoć takve tehnologije, osobama s oštećenim vidom olakšao bi se svakodnevni život budući da bi na jednostavan način mogli dobiti sve relevantne informacije o željenom proizvodu.
Čestitke učenicima i profesorici!
Osvrt na natjecanje u cijelosti prenosimo s portala www.srednja.hr:
U finalu treće po redu Ideje godine drugo su mjesto osvojili istarski srednjoškolci okupljeni u timu M&M's. Melisa Keranović, Samanta Mulić, Martin Purišić dolaze iz Srednje škole „Vladimir Gortan“ Buje, a svoju su ideju bazirali na pomoći slijepim i slabovidnim osobama – osmislili su kako im pomoći u svakodnevnom životu i snalaženju u kupovini. Zanimljiva aplikacija koju su osmislili trebala bi postati njihovo oko. Sudjelovanjem u ovom projektu htjeli su steći praktično znanje u pisanju poslovnog plana koje u svojoj redovnoj nastavi nemaju.
Na ideju su došli nakon puno razmišljanja i mnogo ideja, a tražili su onu savršenu i revolucionarnu. Htjeli su postići wow efekt kada ju budu izložili i pogoditi u „sridu“. Osvojeno drugo mjesto na trećoj Ideji godine pokazuje da su u tome uspjeli.
- Odlučili smo se osvrnuti na ljude oko sebe koji nemaju toliko sreće u životu pa smo se sjetili slijepih i slabovidnih osoba te im htjeli olakšati snalaženje u svakodnevnom životu. Osmislili smo poseban način označavanja proizvoda koji se temelji na našem novom EYE kodu. Njega čini strojno čitljiva optička oznaka, a generirat će ju naš program. Očitavat će ga aplikacija i to pomoću kamere pametnog telefona, ideju je objasnila mentorica Dolores Mihelić Malbašić.
Aplikacija bi služila i kao prevoditelj
Aplikacija bi pomogla slijepim i slabovidnim osobama da u kupovini mogu lakše pročitati etiketu na proizvodu. Primjerice, ako je osoba alergična na kikiriki, aplikacija bi ga na to upozorila. Osim toga, služila bi i onima koji ne govore određeni jezik – stranci bi njome mogli prevesti što na proizvodu piše, stoga bi im ova aplikacija služila kao prevoditelj. Svoj proizvod smatraju izuzetno potrebnim i primjenjivim u današnjem svijetu.
- Primjenjiv je zato što ne iziskuje velike troškove. Radi se o kodu koji je sličan bar kodu, što je tehnički lako izvedivo, a prednosti koje bi pružio, pogotovo slijepim i slabovidnim osobama, velike su, istaknula je Mihelić Malbašić.
Veliki interes učenika za Ideju godine
Srednja škola „Vladimir Gortan“ Buje drugu je godinu za redom dio Ideje godine, a prošle su godine osvojili treće mjesto. Interes za sudjelovanjem u ovom projektu u ovoj je školi veliko, istaknula je mentorica. U početku su imali desetak prijavljenih učenika, no samo su oni najuporniji ostali do kraja.
- Prošle sam godine gledala kako su moji kolege to radili i bilo mi je stvarno zanimljivo. Kada je profesorica ove godine pitala tko želi sudjelovati, ja sam se odmah prijavila, prva dignula ruku i ostala do kraja. Za mene je sudjelovanje u ovom projektu jedno novo iskustvo. Htjela sam vidjeti kako ću se u tome snaći i smatram da je izuzetno korisno naučiti nešto novo, kao što je pisanje poslovnog plana, a što će nam sigurno u životu trebati, rekla je članica tima Melisa Keranović.
Stjecanje praktičnog znanja ključno
Već im je sam ulazak u finale Ideje godine puno značio, rekla je njihova mentorica. Svjesni su da je teško pisati poslovni plan jer je potrebno u nekoliko stranica objasniti cijeli koncept – od formiranja početne ideje do financijskog i marketinškog plana. Taj im je dio ujedno bio i najteži jer realni financijski svijet još nisu upoznali - teško je bilo projektirati za pet godina unaprijed.
Kao najveću prednost ovog natjecanja izdvojili su stjecanje praktičnog znanja. Ovakvo iskustvo ne mogu dobiti u redovnoj nastavi. Ideju se osmišljali i razvijali sami, poučeni prošlogodišnjim iskustvom koje se pokazalo uspješnim.
- Kada smo birali ime našeg tima, htjeli smo da bude upečatljivo pa se Melisa sjetila da bismo mogli uzeti naše inicijale. M&M's predstavlja naša imena: Martin, Melisa i Samanta. Mislimo da je to nešto što ljudi mogu lako zapamtiti.
Svojom su aplikacijom htjeli pomoći slijepim i slabovidnim osobama te posvetiti se onom dijelu tržišta koje je dosad bilo nepravedno zapostavljeno.